6:30 – 8:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji
zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna oraz zespołowa o charakterze wyrównawczo-stymulującym, rozwijanie zamiłowań i uzdolnień, ćwiczenia wspomagające pracę logopedy oraz innych specjalistów, rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8:30 – 8:45 Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe.
8:45 – 9:00 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe w łazience, pełnienie dyżurów.
9:00 – 9:30 Śniadanie – wyrabianie u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole.
9:30 – 10:30 Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę
programową wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z zaplanowaną tematyką. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Realizacja programów i projektów nauczyciela.
10:30 – 11:45 Zadania i przedsięwzięcia wspierające rozwój dziecka. Zabawy, gry sportowe,
zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjnych, wspieranie działań twórczych, zabawy dowolne.
11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe
w łazience, pełnienie dyżurów.
12:00 – 12:30 Obiad, przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole, ćwiczenia
umiejętności posługiwania się sztućcami.
12:30 – 13:00 Kształtowanie zachowań prozdrowotnych, zapewnienie dzieciom różnych form
relaksu, słuchanie literatury dziecięcej, tekstów czytanych przez nauczyciela, słuchowisk lub muzyki relaksacyjnej.
13:00 – 13:45 Swobodna aktywność dzieci według ich pomysłów i zainteresowań, zabawy i gry
indywidualne, zespołowe, zabawy ruchowe – spontaniczne i kierowane.
13:45 – 14:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do podwieczorku,
pełnienie dyżurów.
14:00 – 14:30 Podwieczorek, przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
14:30 – 16:00 Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na
świeżym powietrzu. Praca indywidualna uwzględniająca potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci.
8:00 – 16:00 Organizowanie zajęć dodatkowych zgodnie z potrzebami i możliwościami
psychofizycznymi dzieci oraz arkuszem organizacyjnym pracy przedszkola w danym roku szkolnym.