„NAZYWAM, ROZPOZNAJĘ I AKCEPTUJĘ EMOCJE” – INNOWACJA PEDAGOGICZNA

W najstarszych grupach przedszkolnych realizujemy wyjątkową innowację pedagogiczną pt. „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje” 🎭💖. Jej głównym celem jest zwiększenie świadomości emocjonalnej u dzieci, rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i akceptowania emocji oraz radzenia sobie z nimi w różnych sytuacjach 😊😢😠.

W ramach innowacji przedszkolaki uczą się, że każda emocja jest naturalna i potrzebna 💡. Stopniowo poznają je, doskonaląc umiejętność ich rozpoznawania zarówno u siebie, jak i u innych 🤗. Zajęcia koncentrują się na praktycznym wykorzystaniu zdobytej wiedzy – dzieci w różnorodny sposób ćwiczą umiejętność wyrażania uczuć, rozwijając tym samym swoją samoświadomość i pewność siebie 🌈.

Podczas zajęć wykorzystujemy różnorodne, angażujące metody pracy 🎨🎭🎶, które są dostosowane do wieku i możliwości dzieci. Wprowadzamy takie aktywności jak:

✨ zabawy dramowe 🎭

✨ burze mózgów 💭

✨ ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe i wizualizacyjne 🌬️🌿

✨ prace plastyczne 🎨

✨ opowiadania 📖

Dzięki tej innowacji wspieramy rozwój emocjonalny dzieci, który jest niezwykle istotny w ich dalszej edukacji i życiu społecznym 🌍❤️. Jesteśmy przekonani, że umiejętność świadomego przeżywania emocji i radzenia sobie z nimi przyczyni się do ich lepszego samopoczucia i harmonijnego rozwoju 🌞.

Zapraszamy do śledzenia naszych działań oraz do wspólnej rozmowy z dziećmi o emocjach także w domu! 🏡💬