„ZABAWA W CZYTANIE” – PODSUMOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W GRUPIE IV „ŁOWCY PRZYGÓD”

Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Zabawa w czytanie” w grupie IV „Łowcy przygód” 📕

Od października do maja dzieci z grupy IV brały udział w innowacji pedagogicznej pt. „Zabawa w czytanie”. Głównym celem innowacji było zwiększenie opanowania przez dzieci podstawowych umiejętności czytania poprzez zabawę z wykorzystaniem liter, sylab i prostych wyrazów. Podczas zajęć wykorzystano ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, wzrokowe, w zakresie orientacji przestrzennej, czytania globalnego, pracy z głoską, sylabą oraz wyrazem. Na zajęciach doskonalono procesy poznawcze; analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej. Ćwiczono koncentrację uwagi poprzez gry i zabawy językowe. Wzmacniano wiarę w siebie poprzez uwzględnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci oraz doskonalono umiejętności współdziałania w grupie.

W trakcie zabaw była również muzyka, śpiew, ruch i tańce co sprawiło dzieciom wiele radości.

Przedszkolaki zrealizowały następujące zadania innowacji:

– „Ile liter”, „Kasztanowe sylaby”, „Słuchaj i szukaj”, „Zagubione imiona”, „Czarodziejskie krzesła”, „Ciasteczkowy potwór”, „Jaką sylabą jestem”, „Wyścigi kulek”, „Polowanie na słowa”, „Dokończ słowo”, „Kolorowe literki”, “Stonoga”, „Dzielimy i liczymy”, „Celny rzut”.