- Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi przejmowanych od starszych pokoleń.
- Poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o nie.
- Rozwiązywanie zdań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacyjnej.
- Poznawanie zwierząt hodowanych na wsi – zarówno osobników dorosłych, jak i ich potomstwa; nazywanie ich miejsc zamieszkania; naśladowanie ruchów i głosów.
- Wyjaśnienie roli zwierząt hodowanych na wsi – określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli (np. gęś – pierze, baran – wełna itp.).
- Klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.
- Mierzenie długości (szerokości) za pomocą sznurka, dłoni, stopa za stopą, krokami.
- Poznawanie przejawów działalności ekologicznej (segregowanie odpadów, ochrona roślin i zwierząt, oszczędne korzystanie z surowców i materiałów (oszczędzanie wody i energii), sadzenie drzew i krzewów).
- Rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter oraz czytanie krótkich tekstów o prostej budowie fonetycznej.
Wiersz miesiąca – „Na Wielkanoc” – Michał Zaremba
Kurka znosi jajko blade,
więc je do garnuszka kładę
i gotuję w rozcieńczonej
farbce żółtej lub czerwonej.
Potem biorę rysik-szpilkę.
Wydrapuję nim przez chwilkę,
bazie, kwiatki lub baranka.
I gotowa jest pisanka.
.
Piosenka miesiąca: „Dziś do lasu przyszła Wiosna” – Monika Kluza
Ref: Dziś do lasu przyszła Wiosna, zaczarować cały świat
Pochylała się nad trawą, dotykała każdy kwiat.
Dziś do lasu przyszła Wiosna, powiał lekko cichy wiatr.
Wiosna w tańcu się uniosła, słońcem przywitała nas. /4x
1.W nutach, ptakach i obłokach, tańczy, śpiewa, budzi nas.
W liściach, kwiatach, w pąkach, drzewach, wiosna w sercach gra, gra.
Ref: Dziś do lasu przyszła Wiosna… / 2x
2.W lasach, parkach i ogrodach, tańczy, śpiewa, budzi Świat.
Ciepłym deszczem, ranną rosą, wiosna w sercach gra, gra.
Ref: Dziś do lasu przyszła Wiosna… / 2x