Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Doskonalenie umiejętności manualnych.
- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
- Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
- Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
- Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
- Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
- Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
- Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
- Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem.
- Spacery i Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
PIOSENKA MIESIĄCA – „KLE KLE BOĆKU, KLE KLE”
Witaj boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.
Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.
Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz.
WIERSZ MIESIĄCA – „Wiosenne porządki”
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana.
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana.
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
myją ziemię ranną rosą.