1.Kształtowanie pożądanych postaw –postawy patriotycznej.
2.Rozpoznawanie godła , hymnu , barw narodowych Polski.
3.Budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego, budzenia poszanowania dla wszystkich symboli narodowych.
4.Poznanie tradycji własnego regionu: charakterystyczny strój ludowy, mowa, tańce, pielęgnowanie tradycji regionalnych itp.
5.Przygotowanie do czytania przez doskonalenie słuchu fonematycznego – doskonalenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wydawanych przez przedmioty codziennego użytku; analiza i synteza głoskowa wyrazów; czytanie globalne wyrazów mapa, Polska, dom wprowadzanie kolejnych liter e, E, u, U. k, K.
6. Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywanie liczebności zbiorów, porządkowanie ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów, kodowania i dekodowania informacji, wyznaczania kierunków w przestrzeni i na kartce; rozwijanie myślenia operacyjnego podczas ustalania stałości elementów w zbiorze, porównywania ciężarów w zabawach; wprowadzenie cyfry 3 i znaku =.
7.Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej.
8. Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
9.Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i społecznych.
10.Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą.
Piosenka miesiąca:
„Kolorowy deszcz„
1.Gdy na dworze pada deszcz,
kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
to co chcesz.
Ref. Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.
Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.
2. Chociaż pada szary deszcz,
kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek i rysować chce.
3. Kolorowy pada deszcz,
kolorowy szczeka pies.
I parasol kolorowy rysujemy też.
Wiersz miesiąca:
„Listopad” – Wanda Grodzieńska
Wyszedł sobie do ogrodu
stary, siwy pan Listopad.
Grube palto wdział od chłodu
i kalosze ma na stopach.
Deszcz zacina, wiatr dokucza,
pustka, smutek dziś w ogrodzie.
Pan Listopad cicho mruczy
„Nic nie szkodzi, nic nie szkodzi”.
Po listowiu kroczy sypkim
na ławeczce sobie siada:
„Chłód i zimno, mam dziś chrypkę.
Trudna rada! Trudna rada!”