Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc luty 2022 r. w grupie IV „Łowcy przygód”

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szacunek, odkrywanie, pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, np. surowce wtórne, bioodpady.
  2. Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań oraz prostych tekstów słowno-obrazkowych.
  3. Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego, np. papier, szkło, plastik, bio, las tropikalny, wydmy, piramidy, pustynia polarnik, igloo, Inuita, Etna, wulkan, lawa, krater, erupcja, równik, Sahara, Afryka, Brazylia itp. oraz wprowadzanie liter r, R, g, G, czytanie sylab, wyrazów, krótkich tekstów słowno-obrazkowych.
  4. kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, zwierząt, środowiska przyrodniczego, itp. oraz odkrywanie rozumiane jako ciekawość poznawcza, chęć poznawania nowych miejsc, osób, zjawisk, itp., wyrabianie nawyku podejmowania konkretnych działań zmierzających do ochrony środowiska (segre­gacja śmieci, oszczędzanie wody i prądu, dbałość o czystość wody i powietrza, racjonalne gospodarowanie wodą);
  5. rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, pokazywanie jego różnorodności; uwrażliwienie na pięk­no, bogactwo i różnorodność fauny i flory Ziemi;
  6. Uświadamianie korzyści i niebezpieczeństw związanych z żywiołami, np. respektowanie zakazu samodzielnego korzystania przez dzieci z zapałek, zapalniczek itp.;
  7. Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 7; posługiwanie się poznanymi cyframi i znakami do kodowania czynności matematycznych; posługiwanie się nazwami dni tygodnia i nazwami kierunków;
  8. Stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania podczas układania i tworzenia gry.

Piosenka m-ca

„Zima”

Ref: Zima, zima – pada śnieg.

Zima, zima – bawmy się.

Zima, zima – trzeszczy lód.

Zima, zima – szczypie mróz.

1.Dziś bałwanki z śnieżynkami

Tańczą rocka pod gwiazdami.

Pędzą konie poprzez las.

Pani Zima woła Nas!

Ref: Zima, zima – pada śnieg.

Zima, zima – bawmy się.

Zima, zima – trzeszczy lód.

Zima, zima – szczypie mróz.

2. Wszystkie dzieci roześmiane

Biegną razem na polanę.

Białe śnieżki pójdą w ruch.

W zdrowym ciele zdrowy duch!

3.Wiatr wiruje nad drzewami.

Gra melodie sopelkami.

Natura dziś zaprasza Nas.

To zimowy przygód czas!

Wiersz m-ca:

„Rymowana gimnastyka dla smyka” – Agnieszka Kornacka

Dobieramy się parami,

witamy się oklaskami.

Pocieramy się noskami

i stykamy się łokciami.

Chwytamy ręce kolegi,

trenujemy razem biegi.

A teraz wszyscy kucamy

i swoje ręce puszczamy.

A na podłodze parami

stopami się spotykamy

i za ręce się chwytamy.

Delikatnie się bujamy.

Teraz wstajemy parami,

jesteśmy swymi lustrami,

jeden z nas ruch pokazuje,

a drugi go naśladuje.