- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi.
- Dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu.
- Zwrócenie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami.
- Poznanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie.
- Poznanie właściwości fizycznych powietrza oraz zapoznanie z pojęciem gaz.
- Kształtowanie poczucia rytmu oraz rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Rozpoznawanie oznak nadchodzącej nowej pory roku.
- Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczej, nazywanie wiosennych kwiatów wczesną wiosną (przedwiośnie) i budzących się zwierząt.
- Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10 oraz porównywanie liczebności zbiorów.
- Uświadomienie odpowiedzialności za stan środowiska w najbliższym otoczeniu (segregowanie śmieci).
Piosenka miesiąca:
„Idzie wiosna polną drogą” –
Idzie wiosna polną drogą
trawa się zieleni,
bardzo ładnie ciebie prosi
byś w boćka zmienił:
kle kle kle kle kle kle kle, byś się w boćka zmienił.
Idzie wiosna polną drogą
trawa się zieleni,
bardzo ładnie ciebie prosi
byś w żabkę zmienił:
kum kum kum kum kum kum kum, byś się w żabkę zmienił.
Idzie wiosna polną drogą
trawa się zieleni,
bardzo ładnie ciebie prosi
byś w wietrzyk zmienił:
fiu fiu fiu fiu fiu fiu fiu, byś się w wietrzyk zmienił.
Wiersz miesiąca:
„W marcu”
Kroplami deszczu lipa płacze
nad drogą pełną kałuż błota.
Z chmur leci drobny, mokry maczek.
Pod rękę z wiatrem chodzi słota.
Nad rzeką wierzby chylą głowy
wsłuchane w poszum mętnej wody.
Dumają o czymś w dzień marcowy,
okryte płaszczem niepogody.