- Rozwijanie umiejętności tworzenia słownego opisu postaci.
- Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa.
- Poznawanie właściwości fizycznych węgla i wełny, pobudzanie zmysłów.
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej.
- Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
- Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.
- Poznawanie stanów skupienia wody – ich właściwości – wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości i wnioskowania.
Piosenka m-ca ,,Kłótnia kaloszy” :sł. i muz. K. Gownik
1. Pada z nieba deszcz, zimny deszcz.
Wieje z nieba wiatr, zimny wiatr.
A moje kalosze po wodzie chlapu-chlap!
A moje kalosze po błocie ciapu-ciap!
Ref.: Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap!
2. Aż jednego dnia kalosz siadł,
a z kaloszem też jego brat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.
Ref.: Kap, kap, kap…
3. Jeden kalosz chciał w sklepie stać,
drugi kalosz chciał w piłkę grać.
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!
Ref.: Kap, kap, kap…
4. Prawy kalosz aż tupnął: tup!
Lewy kalosz aż skoczył: siup!
Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?
Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?
Ref.: Kap, kap, kap…
5. No i wreszcie już kłótni kres.
Mama mówi: – Chodź witać deszcz!
Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!
Pójdziemy po błocie i dwa kalosze też!
Ref.: Kap, kap, kap…
Wiersz m-ca: ,,Kolorowy bukiet” B. Lewandowska
Do parku przyszły z przedszkola dzieci.
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Listki czerwone jak malowane,
Leżą pod klonem i pod kasztanem.
Pod dębem leżą brązowe liści.
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.
Serduszka złote spadają z brzozy.
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole.