- Rozumienie i dostrzeganie potrzeby współdziałania w grupie na podstawie obserwacji życia mrówek.
- Rozumienie znaczenia pszczół w życiu człowieka.
- Rozpoznawanie oznak lata, nazywanie zjawisk pogodowych: upał, burza.
- Rozwijanie zdolności gry na instrumentach muzycznych, kształtowanie wrażliwości na muzykę.
- Obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.
- Poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
- Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo dziecka podczas wakacji, m.in.: zdawanie sobie sprawy z niebezpieczeństwa zabawy zapałkami, pozostawianie szkła w lesie, rzucanie niedopałków, podczas wakacyjnych wędrówek.
Piosenka m-ca: ,, Niech żyją wakacje” I. Wesołowski
Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.
Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Wiersz m-ca: ,,Lato i dzieci” B. Forma
Lato do nas idzie,
Zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
W dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
Rozrzuca dokoła.
-Chodźcie się pobawić!-
Głośno do nas woła.
Nad morze, w góry
Chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
Czas z przedszkolakami.