1. Budzenie poczucia przynależności narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami – zapoznanie z godłem i barwami narodowymi.
2. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk przyrodniczych np. padający deszcz, wiatr, mgła, krótki dzień.
3. Poznawanie wiadomości na temat wybranych domowych urządzeń elektrycznych.
4. Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do warunków pogodowych i dbania o zdrowie.
5. Zapoznanie dzieci z dawnymi wierzeniami oraz z obecnymi zabawami andrzejkowymi i wesołymi wróżbami.
Wiersz: „Tak czy nie” J. Gołczowa
Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je, czy powiecie,
że to zdrowo? Bo ja – nie.
Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, ze mu włosy rwie.
czy go za to pochwalicie? Bo ja – nie.
Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebne i nie smak,
czy nazwiecie go brudaskiem? Bo ja – tak
Piosenka: Kolorowy deszcz
1.Gdy na dworze pada deszcz,
kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
to co chcesz.
Ref. Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.
Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.
2. Chociaż pada szary deszcz,
kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek i rysować chce.
3. Kolorowy pada deszcz,
kolorowy szczeka pies.
I parasol kolorowy rysujemy też.