1.Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania.
2.Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, – opisywanie własnych emocji.
3. Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy, czterosylabowych) sylabowych).
4. Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
5.Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe, numerów alarmowych do tych instytucji.
6.Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok; wysoko- nisko; na górze- na dole).
7. Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy (koloru, kształtu).
8.Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)
9.Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wiersz:
„Droga do przedszkola” B. Forma
Codziennie wczesnym rankiem,
zawsze drogę tę samą,
przemierzam do przedszkola
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie,
sklepy, park i szkołę,
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Jestem przedszkolakiem,
więc swój adres znam,
do domu potrafię
drogę wskazać wam.
Piosenka:
,,Zawody” sł. A . Filipowska muz. B . Kolago
Ref.: Gdy dorosnę, kim mam zostać,
by móc innym ludziom służyć?
W jaką mam się wcielić postać,
kiedy wreszcie będę duży?
1.Będę leczyć chorych ludzi!
Lekarz nigdy się nie nudzi.
Nazwę każdej zna choroby,
ma na walkę z nią sposoby.
2. Kiedy pożar gdzieś wybucha,
alarm wyje mi do ucha.
Nie ma czasu! Gdy dom płonie,
wąż strażacki ujmę w dłonie.
3. Może zostać mam kucharzem?
Naleśniki wam usmażę.
Albo lepiej ogrodnikiem,
by wyrywać chwasty dzikie?
4. Jeszcze nie wiem, czas pokaże,
czy się spełni któreś z marzeń.
Dziś gagatkiem zostać wolę,
z dziećmi bawić się w przedszkole,