Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c wrzesień 2021 w gr IV (6latki)

1.Ustalanie kodeksu grupy i wdrażanie do jego przestrzegania.

2.Rozpoznawanie emocji; radość, smutek, złość, – opisywanie własnych emocji.

3. Dokonywanie analizy sylabowej prostych wyrazów ( jedno, dwu, trzy, czterosylabowych) sylabowych).

4. Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

5.Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe, numerów alarmowych do tych instytucji. 

6.Wskazywanie położenia przedmiotu stosując określenia ( na, pod, za, przed, obok; wysoko- nisko; na górze- na dole).

7. Porządkowanie zbiorów przedmiotów wg ustalonej cechy (koloru, kształtu).

8.Obserwacja zmian zachodzących w pogodzie i przyrodzie; rozumienie związków przyczynowo- skutkowych ( na chodniku są kałuże, bo padał deszcz itp.)

9.Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wiersz:

„Droga do przedszkola”  B. Forma

Codziennie wczesnym rankiem,
zawsze drogę tę samą,
przemierzam do przedszkola
razem z moją mamą.

Mijam skrzyżowanie,
sklepy, park i szkołę,
potem kilka domów
i widzę przedszkole.

Jestem przedszkolakiem,
więc swój adres znam,
do domu potrafię
drogę wskazać wam.

Piosenka:

,,Zawody” sł. A . Filipowska muz. B . Kolago

Ref.: Gdy dorosnę, kim mam zostać,

by móc innym ludziom służyć?

W jaką mam się wcielić postać,

kiedy wreszcie będę duży?

1.Będę leczyć chorych ludzi!

Lekarz nigdy się nie nudzi.

Nazwę każdej zna choroby,

ma na walkę z nią sposoby.

2. Kiedy pożar gdzieś wybucha,

alarm wyje mi do ucha.

Nie ma czasu! Gdy dom płonie,

wąż strażacki ujmę w dłonie.

3. Może zostać mam kucharzem?

Naleśniki wam usmażę.

Albo lepiej ogrodnikiem,

by wyrywać chwasty dzikie?

4. Jeszcze nie wiem, czas pokaże,

czy się spełni któreś z marzeń.

Dziś gagatkiem zostać wolę,

z dziećmi bawić się w przedszkole,