Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec gr. I

  1. Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych oraz zmian w świecie roślin i zwierząt z aktualną porą roku.
  2. Uczestniczenie w zabawach parateatralnych, wcielanie się w różne wskazane przez nauczyciela postacie z opowiadań.
  3. Przyzwyczajanie dzieci do umiejętnego i kulturalnego jedzenia, wdrażanie do spożywania posiłków w atmosferze spokoju, przestrzeganie zasady nie rozmawiania z pełnymi ustami.
  4. Prowadzenie obserwacji roślin w kąciku przyrody podczas kiełkowania, rozwijania się liści (np. rzeżucha, forsycja).
  5. Obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola – praca ekspedientki.

Piosenka miesiąca: „Była sobie żabka mała”

1. Była sobie żabka mała.
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

2. Na spacery wychodziła
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

3. Ostrzegała ją mamusia
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

4. A na brzegu stare żaby
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
rajcowały jak te baby
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

5. Jedna drugiej w ucho kwacze
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

6. Zjadła żabka 7 muszek
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

7. Przyszedł bocian niespodzianie
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabke na śniadanie
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

8. Teraz wszystkie żabki płaczą
RE-RE, KUM-KUM,
RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą
RE-RE,KUM-KUM, bęc

9. Tej piosenki morał znamy
RE-RE,KUM-KUM
RE-RE,KUM-KUM
trzeba zawsze słuchac mamy
RE-RE,KUM-KUM, bęc

Wiersz miesiąca: „Marcowe słoneczko” Cz. Janczarski

Jakie dziś jest niebo?
Błękitne…
Różowe…
Kto je tak maluje?
Słoneczko marcowe.

Kapie z sopli woda
i śnieg znika z łąki.
Słońce dzisiaj robi
wiosenne porządki.