- Poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka, rozpoznawanie i nazywanie różnych produktów żywnościowych bogatych w witaminy.
- Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku, rozpoznawanie znaków synoptycznych.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,w zakresie 6, w zakresie 10.
- Poznawanie i nazywanie małych i wielkich liter, rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów.
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi.
- Układanie i rozwiązywanie działań matematycznych, utrwalanie liczb i znaków: +, -, =, >,<.
Wiersz m-ca:
,,Pokaż, pokaż marcu, co tam mieszasz w garcu” E. Stadtmüller
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,
kwiecień już tuż-tuż.
Piosenka m-ca:
,,Żartowniś marzec” K. Gownik,
Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe
a ubrania ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci wiośnie.
Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu, taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap- deszcz. Ciap, ciap, ciap, ciap- śnieg
Puk, puk, puk, puk- grad, uuuuu- wiatr!
Wiosna wzięła się pod boki, dzieci jest jej szkoda.
Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek,
przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek!
Marzec skoczył hop, pod chmury i mówi do cioci:
Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci,
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!