Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec grupa V

 

  1. Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczania radości odkrywania.
  2. Umożliwianie zdobywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  3. Dostrzeganie zmian w przyrodzie zachodzących wraz ze zmianą pory roku. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i eksperymentowanie.
  4. Organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających aktywności badawczej dzieci.

 

Piosenka miesiąca

„Marzec czarodziej”

Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej!

Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie -kotki
Och, ten marzec -czarodziej!

Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus :
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki – przedszkolaczki .
Och, ten marzec – czarodziej !

 

Wiersz miesiąca

„Pierwiosnek” W. Broniewski

Jeszcze w polu tyle śniegu,

Jeszcze strumyk lodem ścięty,

A pierwiosnek już na brzegu

Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.

 

Witaj, witaj, kwiatku biały,

Główkę jasną zwróć do słonka,

Już bociany przyleciały,

W niebie słychać śpiew skowronka.

 

Stare wierzby nachyliły

Miękkie bazie ponad kwiatkiem:

Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,

Czyś nie widział jej przypadkiem?

 

Lecz on, widać, milczeć wolał.

O czym myślał-któż to zgadnie?

Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,

Szepnął cicho: – Jak tu ładnie…