- Budzenie zaciekawienia otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i dostarczania radości odkrywania.
- Umożliwianie zdobywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
- Dostrzeganie zmian w przyrodzie zachodzących wraz ze zmianą pory roku. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i eksperymentowanie.
- Organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających aktywności badawczej dzieci.
Piosenka miesiąca
„Marzec czarodziej”
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej!
Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie -kotki
Och, ten marzec -czarodziej!
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus :
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki – przedszkolaczki .
Och, ten marzec – czarodziej !
Wiersz miesiąca
„Pierwiosnek” W. Broniewski
Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty.
Witaj, witaj, kwiatku biały,
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.
Stare wierzby nachyliły
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?
Lecz on, widać, milczeć wolał.
O czym myślał-któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: – Jak tu ładnie…