1.Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.
2.Poszerzenie wiedzy na temat użyteczności zwierząt hodowlanych.
3.Rozpoznanie oznak nadchodzącej nowej pory roku.
4.Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrodniczej, nazywanie kwiatów i budzących się zwierząt.
5.Poznanie symboli narodowych, nabywanie wiedzy o wybranych miastach Polski.
6.Poszerzenie wiedzy na temat tradycji związanych z obchodem Świat Wielkanocnych.
7.Rozwijanie umiejętności muzyczno-wokalnych itworzenie improwizacji ruchowo-tanecznych podczas zajęć.
8.Zabawy terapeutyczne-integrujące grupę: masaż relaksacyjny,z elementami pedagogiki zabawy,oraz według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
9.Rozwijanie twórczości plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
Wiersz miesiąca-B.Forma „Wiosenne podarki”
Wczesnym rankiem po cichutku,
wiosna przyszła pomalutku.
Ciepłe dzionki zamówiła,
świeżą zieleń rozrzuciła.
Wiosno, wiosno zostań z nami,
pokryj w koło świat kwiatami.
Zaproś słonko by przybyło,
jasno wszystkim zaświeciło.
Z pierwszych kwiatów zrób bukiecik
bardzo proszą wszystkie dzieci.
Piosenka miesiąca-” Marzec- czarodziej”
I.Chodzi marzec- czarodziej- po chmurach, po lodzie,
aż tu nagle hokus-pokus:
i już pączki na patyku,
i już trawka na śnieżniku.
Och ten marzec- czarodziej
II.Chodzi marzec-p czarodziej-
po chmurach, po lodzie,
aż tu nagle hokus-pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie kotki.
Och, ten marzec-czarodziej.
III.Chodzi marzec-czarodziej-
po chmurach, po lodzie,
aż tu nagle hokus-pokus:
przez kałużę skaczą kaczki,
żółte kaczki- przedszkolaczki.
Och ten marzec- czarodziej