Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik 2018 gr. IV

  1. Rozwijanie umiejętności tworzenia słownego opisu postaci.
  2. Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa.
  3. Poznawanie właściwości fizycznych węgla i wełny, pobudzanie zmysłów.
  4. Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej.
  5. Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
  6. Rozpoznawanie i nazywanie małych i wielkich liter.
  7. Poznawanie stanów skupienia wody – ich właściwości – wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości i wnioskowania.

Piosenka m-ca ,,Kłótnia kaloszy” :sł. i muz. K. Gownik

1. Pada z nieba deszcz, zimny deszcz.

Wieje z nieba wiatr, zimny wiatr.

A moje kalosze po wodzie chlapu-chlap!

A moje kalosze po błocie ciapu-ciap!

Ref.: Kap, kap, kap, kap, kap, kap!

Ciapu-ciapu, ciap!

2. Aż jednego dnia kalosz siadł,

a z kaloszem też jego brat.

I postanowili, że pójdą sobie w świat.

I postanowili, że pójdą sobie w świat.

Ref.: Kap, kap, kap…

3. Jeden kalosz chciał w sklepie stać,

drugi kalosz chciał w piłkę grać.

Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!

Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!

Ref.: Kap, kap, kap…

4. Prawy kalosz aż tupnął: tup!

Lewy kalosz aż skoczył: siup!

Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?

Kto rozsądzi kłótnię, by spokój wrócił tu?

Ref.: Kap, kap, kap…

5. No i wreszcie już kłótni kres.

Mama mówi: – Chodź witać deszcz!

Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!

Pójdziemy po błocie i dwa kalosze też!

Ref.: Kap, kap, kap…

Wiersz m-ca:  ,,Kolorowy bukiet”  B. Lewandowska

Do parku przyszły z przedszkola dzieci.

Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.

Listki czerwone jak malowane,

Leżą pod klonem i pod kasztanem.

Pod dębem leżą brązowe liści.

Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.

Serduszka złote spadają z brzozy.

Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.

Gdy ten bukiecik stanie na stole,

Ozdobi dzieciom całe przedszkole.