1. Zapoznanie z literami m, M, l, L, t, T, i, I; wskazywanie liter wśród innych, czytanie w izolacji i w wyrazach.
2. Rozwijanie umiejętności matematycznych – kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, ustawianie liczmanów do przeliczania, klasyfikowanie przedmiotów wg dwóch cech; wprowadzenie cyfr 1, 2 jako symboli liczb, dodawanie i odejmowanie na konkretach.
3. Budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, wdrażanie do szanowania przyrody, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody. Uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy, rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym.
4. Dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych, rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; czerpanie radości z obcowania z przyrodą.
5. Zwracanie uwagi na ubieranie się stosownie do pogody, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw.
6. Poznanie nowych piosenek, określanie nastroju muzyki, powtarzanie rytmów, rytmiczne poruszanie się w określonych układach.
Wiersz miesiąca:
„W spiżarni” Maria Kownacka
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty
złoty miód w słoiku.
I cebula w wianuszku
i grzybki suszone
są główki kapusty
ogórki kwaszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato,
gdy słoik otworzę.
Piosenka miesiąca:
„Już październik”
Już październik jest za płotem,
przeszedł rano poprzez sad ,
pomalował liściem złotem ,
zaczarował cały świat,
Ref. Hej-hej! La la la
tańczy polkę wiatr w ogrodzie,
Hej-hej !La la la
tańczysz ty i ja.
Dziś wesoło świeci słońce ,
chociaż wczoraj padał deszcz,
Skaczą w polu dwa zające ,
ty też możesz jeśli chcesz
Ref. Hej-hej! La la la
tańczy polkę wiatr w ogrodzie,
Hej-he !La la la
tańczysz ty i ja.