- Zapoznanie dzieci z tradycją składania życzeń noworocznych oraz sposobów witania „Nowego Roku” – przybliżanie zwyczajów związanych z karnawałem.
- Nauka i utrwalanie nazw miesięcy oraz pór roku.
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną – rozwijanie szacunku do osób starszych.
- Wykonanie upominków dla Babci i Dziadka.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i szeregowania przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
- Wzbogacanie wiedzy na temat czasów prehistorycznych – era dinozaurów.
- Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie zimą. Określanie pogody i charakterystycznych cech dla danej pory roku.
- Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania oraz bezpiecznej zabawy podczas ferii zimowych.
Wiersz miesiąca: „Kocham babcię i dziadka” B. Forma.
Kocham mocno babcię, dziadka
to nie żarty moi mili,
dzisiaj im życzenia składam,
by sto lat jeszcze żyli.
Kiedy smutek mnie ogarnia
i wszystkiego mam już dość,
dziadek mocno mnie przytuli
o to go nie trzeba prosić.
Gdy pomyślę o łakociach,
babcia zaraz coś upiecze.
Muszę przyznać, te wypieki
najwspanialsze są na świecie.
Babcia z dziadkiem w wolnych chwilach
przekazują wciąż wytrwale,
swym kochanym wnukom, wnuczkom
rad życiowych całą gamę.
Piosenka miesiąca: „Kiedy babcia była mała”
1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Ref. I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!
Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę (…)
3. Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.
Ref. I co , i co , że trochę nam urośli (…)