1.Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
-spotkanie z Mikołajem, śpiewanie piosenek i recytacja wierszy dla zaproszonego gościa,
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
2.Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:
-pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
-współdziałanie podczas zabaw, gier.
-uczestniczenie w zabawach organizowanych dających dziecku satysfakcję i radość.
3.Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,nazywanie ich np. opady śniegu, zawieje śnieżne szron:
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
4.Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym:
-przygotowanie programu artystycznego dla rodziców, wspólne kolędowanie,
-kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
-wzajemne okazywanie sobie uczuć, tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
Wiersz Miesiąca:
W mroźną noc grudniową
Wśród śnieżnej zamieci
Para reniferów
Z nieba do nas leci
Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów
Święty Mikołaju
Na Ciebie czekamy
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy
Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy
A Ty daj prezenty
Rózgi odrzuć w kąt
I życz wszystkim dzieciom
Wesołych Świąt.
Piosenka miesiąca: ,,Mikołaj „
1. Pada śnieżek, pada, mkną po niebie sanie,
a między chmurkami czerwone ubranie.
Kto to taki? Kto to taki? Pyta Bartek, Ola.
To Mikołaj z prezentami pędzi do przedszkola.
2. Miał Mikołaj kiedyś złote rózgi cztery,
zjadły je, niestety, głodne renifery.
Gdzie są rózgi? Gdzie są rózgi? – dziwi się Mikołaj.
A to głodne renifery zjadły rózgi wczoraj.
3. Cieszą się dzieciaki, a Mikołaj Święty,
śmiejąc się wesoło, rozdaje prezenty.
Dziękujemy! Dziękujemy! – mówi mała Jola.
Zapraszamy Mikołaju częściej do przedszkola.