1.Poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych.
2.Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt.
3.Poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.
4.Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
5.Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny.
6.Oglądanie kwitnących roślin, zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno.
7.Omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
Wiersz miesiąca: ,,Marze” – M. Kownacka
Przyszedł marzec pod wrota,
naniósł pluchy i błota.
Dmuchał ciepłym wietrzykiem,
ogrzał słońca promykiem.
Potem szedł przez Dąbrowę,
za nim – chmury deszczowe.
Przyszedł znowu pod wrota…
Prószył śniegiem niecnota.
Zimnym wichrem wiał w twarze…
A to psotnik, ten marzec!
Piosenka miesiąca: ,,Marzec czarodziej”
Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!
Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!
Chodzi Marzec Czarodziej po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki, żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!