- Poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
- Poznanie obiegu i właściwości wody w przyrodzie,
- Poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
- Wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
- Poznanie wybranych owoców tropikalnych,
- Zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
- Poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
- Rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
- Rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem,
- Bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną
- Zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw w ogrodzie przedszkolnym,
PIOSENKA MIESIĄCA „Zimowa poleczka”
Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak
Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my
Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha…
Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha
Wiersz miesiąca
My się chłodu nie boimy,
podskoczymy, zatańczymy.
Dalej, dalej całą grupą
łap za rączki, kręć się w kółko!
W kotka, w myszkę, przez boisko,
przestraszymy złe wietrzysko.
Niech przed zimnem nikt nie tchórzy,
to wyrośnie zdrów i duży.