Grupa V od października realizuje zadania z Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”, którego głównym celem jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.
W październiku wykonaliśmy zadania:
- „Pracuś”- zaprojektowanie grupowej odznaki
- „W naszej sali w czterech kątach każdy sam po sobie sprząta” – zorganizowanie Dnia Czyścioszka.
W listopadzie wykonaliśmy zadania:
- „Kwiat przyjaźni” -wykonanie grupowej pracy plastycznej (każdy płatek oznacza cechy dobrego przyjaciela – np. lojalność, szczerość, życzliwość)
- „Moja Pani – moim Przyjacielem” – rozwiązywanie zagadek, ułożonych przez nauczyciela, na temat dzieci z grupy, z szczególnym wyodrębnieniem pozytywnych cech każdego przedszkolaka.
W grudniu wykonaliśmy zadania:
- „Czy inny znaczy gorszy?” – zajęcia tematyczne: próba odpowiedzi na pytanie; wyjaśnienie pojęć tolerancja, akceptacja na podstawie bajki „Brzydkie kaczątko”
- „Wszystkie dzieci nasze są” – zabawa muzyczna na podstawie piosenki Majki Jeżowskiej „ Kolorowe dzieci” – próba ekspresji wrażeń poprzez ruch, taniec, muzykę dzieci z różnych kontynentów.
W styczniu wykonaliśmy zadania:
- „Budujemy ciszę” – zajęcia tematyczne o ludziach słabosłyszących. Nauka piosenki „Budujemy ciszę”.
- „ Inny – znaczy lepszy” – obejrzenie fragmentu filmu edukacyjnego o paraolimpiadzie lub o niezwykłych dokonaniach osób niepełnosprawnych (malowanie stopami). Zaproszenie do placówki paraolimpijczyka.