1. Kształtowanie wartości jaką jest dążenie do wiedzy, poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków.
2. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej wiosny.
3. Prowadzenie obserwacji roślin w ogrodzie przedszkolnym i w kąciku przyrody czasie kiełkowania , pojawiania się pąków i liści.
4. Próby samodzielnego wykonywania prostych doświadczeń i wnioskowania.
5. Kodowanie i dekodowanie informacji.
6. Wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w zespole.
Wiersz: „ Marcowa pogoda” – B. Forma
Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie,
ja ślady zimy zostawię wszędzie.
Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje,
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.
Piosenka: „Przyszła wiosna do niedźwiedzia”
1. Przyszła wiosna do niedźwiedzia:– zbudź się misiu, zbudź!Pogłaskała słonkiem,
dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem.
Zbudź się misiu, zbudź się misiu,
a on śpi i już!2. Przyszła wiosna do niedźwiedzia:– zbudź się misiu, zbudź.Burzą grała, grzmiała,
gromem zahuczała.
Zbudź się misiu, zbudź się misiu,
a on śpi i już!3. Nadleciała pszczółka mała:– zbudź się misiu, zbudź.Bzyku, bzyk do ucha,
widział kto leniucha!
Ledwie pszczółka bzyk, bzyknęła
niedźwiedź krzyknął – MIÓD!