- Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy.
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Doskonalenie czynności samoobsługowych w zakresie spożywania posiłków oraz ubierania się.
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa – ostrożne zachowanie się w zabawie, nie wyrządzanie szkody sobie i innym.
- Zachęcanie do uczestnictwa w śpiewie i zabawach grupowych.
- Rozróżnianie i nazywanie spożywanych owoców – jabłko, gruszka, śliwka, poznawanie ich smaku.
Wiersz m-ca: ,,Mój mały trzylatku” I. Salach:
Mój mały trzylatku
usiądź z nami w kole .
Pani ci pokaże
twoje przedszkole.
W szatni schowaj butki
a zabawki w sali,
w łazience powieś ręcznik.
Zuch jesteś – choć mały.
Piosenka m-ca: ,,Śpiewanka przedszkolaka” A. Galica:
Do przedszkola co dzień rano
Idę z tatą albo z mamą
W szatni daję im całusa
I do sali szybko ruszam
Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki
Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.
Pani śpiewa nam piosenki
A my na cymbałkach gramy
Malujemy malowanki
Wieżę z klocków układamy
Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki
Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.
Do ogródka wychodzimy
W chowanego się bawimy
A na obiad wszystko zjemy
Bo urosnąć duzi chcemy.
Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki
Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.