Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: szczęście, rozwaga oraz środowiska społecznego i przyrodniczego, np. związane z zawodem pszczelarza, gatunkami i życiem pszczół (pszczoła miodna, pszczoła murarka), z ekosystemem łąki, stawu, gór; nazwy polskich jezior, gór; kształtowanie umiejętności budowania logicznych i poprawnych wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania.
- Doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier.
- Rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach – łąka, staw, jezioro; kształtowanie postawy troski o środowisko przyrodnicze przez organizowanie opieki nad owadami w ogrodzie – budowanie poidełek dla owadów; uświadamianie znaczenia owadów dla środowiska przyrodniczego.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Lato, lato z Mamą i Tatą”.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce.
- Kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą.
- Stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć.
Piosenka miesiąca:
„Lato, lato z Mamą i Tatą”
1. Ciepłe słońce już nad nami, złoci lasy, pola.
A wiatr woła wszystkie dzieci, to wakacji pora!
Spakowanie są plecaki, w drogę wyruszamy.
Dobry humor, koc i namiot dzisiaj zabieramy.
Ref: Lato, lato, lato z Mamą i Tatą.
Morze, plaża, słońce i ptaków śpiew.
Piękne lato, spacer z Mamą i Tatą.
W górach, w lesie, razem fajnie jest! / 2x
2. Już zamknięte jest przedszkole, pusta także szkoła.
Śpią zeszyty, lalki, misie, książka obrazkowa.
A dzieciaki roześmiane bawią się wesoło.
Z mamą, z tatą, na wakacjach jest tak kolorowo
Ref: Lato, lato, lato z Mamą i Tatą… / 2x
Wiersz miesiąca:
„Pożegnanie”
Nie przedszkole, ale szkoła
po wakacjach na nas woła.
Już nie misie, ani lale,
lecz prawdziwe szkolne sale.
Gdzie są wielkie tajemnice,
gdzie jest kreda i tablice.
Gdzie czytania czeka sztuka
i ten wielki skarb nauka.
Więc przedszkola miłe ściany dziś
na zawsze was żegnamy.
By wspominać zawsze mile,
te beztroski – dobre chwile.