Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień. Grupa II

1.Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

-spotkanie z Mikołajem, śpiewanie piosenek  i recytacja wierszy dla zaproszonego gościa,

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

2.Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji:

-pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,

-współdziałanie podczas zabaw, gier.

-uczestniczenie w zabawach organizowanych dających dziecku satysfakcję i radość.

3.Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,nazywanie ich np. opady śniegu, zawieje śnieżne szron:

-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.

4.Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym:

-przygotowanie programu artystycznego dla rodziców, wspólne kolędowanie,

-kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia,

-wzajemne okazywanie sobie uczuć, tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

 

 

Wiersz Miesiąca:

W mroźną noc grudniową
Wśród śnieżnej zamieci
Para reniferów
Z nieba do nas leci

Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów

Święty Mikołaju
Na Ciebie czekamy
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy

Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy

A Ty daj prezenty
Rózgi odrzuć w kąt
I życz wszystkim dzieciom
Wesołych Świąt.

Piosenka miesiąca: ,,Mikołaj „

1. Pada śnieżek, pada, mkną po niebie sanie,
a między chmurkami czerwone ubranie.
Kto to taki? Kto to taki? Pyta Bartek, Ola.
To Mikołaj z prezentami pędzi do przedszkola.

2. Miał Mikołaj kiedyś złote rózgi cztery,
zjadły je, niestety, głodne renifery.
Gdzie są rózgi? Gdzie są rózgi? – dziwi się Mikołaj.
A to głodne renifery zjadły rózgi wczoraj.

3. Cieszą się dzieciaki, a Mikołaj Święty,
śmiejąc się wesoło, rozdaje prezenty.
Dziękujemy! Dziękujemy! – mówi mała Jola.
Zapraszamy Mikołaju częściej do przedszkola.