- Poznawanie legend oraz herbu swojej miejscowości.
- Poznawanie dawnych zawodów oraz związanych z wybraną dziedziną życia społecznego, np.: budownictwem, służbą zdrowia.
- Nazywanie ważniejszych miast Polski, rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr.
- Zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków – wykonywanie wiosennych kanapek.
- Poznawanie wybranych roślin zielnych (np.: rumianek, pokrzywa, koniczyna, mniszek lekarski itp.) i ich znaczenia dla ludzi.
- Wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody.
- Opisywanie wyglądu rodziców; podawanie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter).
- Określanie czynności wykonywanych w domu przez poszczególnych członków rodziny
- Aktywne uczestniczenie w organizowaniu świąt rodzinnych (np. Dnia Matki, Dnia Rodziny) na terenie przedszkola bądź w domu (dekorowanie sali, przygotowywanie zaproszeń, poczęstunku).
- Rozpoznawanie i nazywanie poznanych małych liter i wielkich liter.
Wiersz miesiąca
„Masażyk z tęczą” – Monika Kluza
Czerwone serduszko ❤️
dziś Ci podaruje i pomarańcze ?
dla zdrowia szybko wyczaruję.
Cieplutkie żółte Słońce?
i źdźbła zielonej trawy ?
,niebieski deszczyk?
co woła do wesołej zabawy.
I fioletowy wiatr ?
co pędzi gdzieś po polach,
różowe kwiatki ?co dzwonią w lasach ?i w ogrodach.
A wszystko to, dam Tobie z serca ❤️
całego z życzeniami od tęczy ?
Wszystkiego Najlepszego!
Piosenka miesiąca:
„Polska, wszyscy w górę ręce” – Monika Kluza
Polska, wszyscy w górę ręce
Polska, zwycięstw jak najwięcej
Polska, serca nasze w górę
i wszyscy jednym chórem: Polska!