- Kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody, poznanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii.
- Poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty.
- Doskonalenie orientacji w schemacie ciała.
- Przygotowanie do dodawania-rozwijanie prawidłowego liczenia w sytuacjach życiowych.
- Prowadzenie ćwiczeń pobudzających motywacje do czynności grafomotorycznych.
Piosenka :
Rzeki, morza oceany opływają Ziemie.
Słodkie stawy czy jeziora, pełne ryb strumienie.
Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie
Skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemie.
Ref: Można żyć bez czekolady , jajek albo chleba.
Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da!
Co dzień , gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce .
Woda w kranie cie zaprasza szmerem swym w łazience.
Pyszna zupa już na stole też by nie powstała,
Gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.
Ref: Można żyć bez czekolady…..
Wiem masz wody pod dostatkiem , lecz gdy myjesz zęby
Zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lal bez potrzeby.
Wiedz że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.
Zadbaj, by to co dostajesz się nie marnowało.
Wiersz:
Wszyscy je znacie, lecz może nie wiecie
Że cztery żywioły mamy na tym świecie.
Woda jest wszystkim do życia konieczna
Lecz podczas powodzi bywa niebezpieczna.
Ogień daje ciepło wszystkich nas ogrzewa.
Lecz podczas pożaru spala wszystkie drzewa.
Ziemia jest nam bliska jej dary zbieramy
A podczas wycieczek góry podziwiamy.
Powietrze jest wszędzie to nim oddychamy
Gna po niebie chmury które podziwiamy.
Każdy z tych żywiołów jest groźny, lecz ważny
Dlatego mój drogi bądź mądry, uważny!