1. Rozwijanie umiejętności intelektualnych związanych z naszą zieloną planetą – Ziemią i jej miejscem w kosmosie – przybliżenie sposobów obserwowania nieba i gwiazd ( teleskop, wyprawy na księżyc, rakieta itp.)
2. Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
3. Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu ; uświadamianie następstw dni tygodnia.
4. Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
Wiersz m-ca: Co robią zimą dni tygodnia?”
Teresa Fiutowska
Gdy tylko słonko na niebie lśni, bawią się zimą tygodnia dni.
Poniedziałek – zjeżdża na sankach.
Wtorek – lepi bałwanka.
Środa – narty przypina.
Czwartek – kije jej trzyma.
Piątek – jedzie na ślizgawce ciągnięty przez dwa latawce.
Sobota – rzuca śnieżkami i woła niedzielę: „Hej, baw się z nami!”
A niedziela, choć zdrowa, pod pierzynę się chowa
Piosenka m-ca: Trzej kosmici
Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem,
ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.
Ref: Pierwszy
– krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.
Ref: Pierwszy….
Trzej kosmici, trzej kosmici
siedli na obrusie,
proszą ciebie na śniadanie
z mamą i z tatusiem.