- Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów (poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu);
- Odkrywanie liter: g, w, p – małych i wielkich, drukowanych i pisanych, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej;
- Wzbogacanie wiedzy na temat dbałości o nasze zdrowie (dbanie o higienę);
- Utrwalanie dodawania i odejmowania w zakresie 10 z wykorzystaniem liczmanów;
- Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia i miesięcy; nazywanie pór dnia; odpowiednie stosowanie określeń: wczoraj, jutro, pojutrze;
- Poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa;
- Poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego;
- Poznawanie ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania nastroju utworu muzycznego ruchem, inwencją plastyczną.
Wiersz m-ca: ,, Bałwan ze śniegu”
B. St. Kossuthówna
Ulepiły dzieci
Ze śniegu bałwana,
W kapeluszu, z fajką w zębach
Wygląda na pana.
Pewno ci tu zimno,
śniegowy bałwanie,
chodźże do nas do przedszkola
na ciepłe śniadanie.
Zaiskrzył się bałwan,
jakby śmiał się z tego:
– Mróz – to mój przyjaciel,
– stopniałbym bez niego.
Piosenka m-ca: ,,Tak się zachmurzyło”
Tak się zachmurzyło,
słonko się ukryło,
pada, pada śnieżek biały
dawno go nie było.
Chodźmy na saneczki
chłopcy i dzieweczki,
pojedziemy wszyscy razem
z wysokiej góreczki.
Pędzimy, pędzimy,
nic się nie boimy.
Aż tu nagle bęc na śnieżek,
i wszyscy leżymy!