Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: wiedza, rodzina oraz środowiska społecznego dziecka, np. księgarnia, biblioteka, antykwiariat, bajka, legenda, dom rodzina bliska, rodzina daleka itp., kształtowanie umiejętności budowania logicznych i poprawnych wypowiedzi.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej przez stwarzanie okazji do korzystania z różnych źródeł wiedzy – doświadczanie, obserwacja, książki, Internet; przeprowadzanie prostych doświadczeń, obserwowanie ich wyników i wyciąganie wniosków na tej podstawie.
- Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie liter ł, Ł, h, H.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier.
- Kształtowanie postaw prorodzinnych uświadamianie wspierającej roli rodziny; rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku; uświadamianie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami, rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny; uświadamianie, że każda osoba w rodzinie ma swoje prawa i obowiązki; budzenie zainteresowania relacjami pomiędzy osobami w rodzinie.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych poprzez naukę nowych piosenek „Walc dla Mamy i Taty”, „Mamo, mamo chodź na łąkę”.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój.
- Rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i przygotowywania spotkań i uroczystości na terenie przedszkola.
Piosenka miesiąca:
„MAMO, MAMO CHODŹ NA ŁĄKĘ„
- Mamo, mamo chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.
Usiądziemy na tej łące pośród traw.
I trzymając się za ręce, zasłuchani w tej piosence.
Popłyniemy razem w marzeń świat.
Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x
2. Tato, tato chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.
O muzykę dla Nas zadba świerszcz i ptak.
A biedronki z motylami, zawirują ponad Nami,
Wysyłając piękną tęczę barw.
Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x
Słońce czy wiatr, zawsze śpiewam tak:
Bardzo Kocham Was, to jest Nasz czas.
Słońce czy wiatr, zawsze śpiewam tak:
Mamo Kocham Cię, mamo przytul mnie.
Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x
Wiersz miesiąca:
„Mama” – Monika Czoik – Nowicka
Moja Mama, to taka prawdziwa królewna,
i chociaż na co dzień korony nie nosi,
to chętnie zrobi wszystko, gdy ktoś Ją poprosi.
Pyszny obiad ugotuje i tort upiecze.
Piękne bajki wymyśla o naszej planecie.
Późnym wieczorem, strój na bal przygotuje.
Skąd Mama bierze czas? To mnie fascynuje….
Jak to się wszystko dzieje, no powiedzcie sami,
to ma związek chyba z jakimiś czarami.
Mamo moja kochana, niech Ci słońce świeci.
W dniu Twojego święta, życzą Tobie DZIECI.