Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc maj 2022 r. w grupie IV „Łowcy przygód”

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: wiedza, rodzina oraz środowiska społecznego dziecka, np. księgarnia, biblioteka, antykwiariat, bajka, legenda, dom rodzina bliska, rodzina daleka itp., kształtowanie umiejętności budowania logicz­nych i poprawnych wypowiedzi.
  2. Rozbudzanie ciekawości poznawczej przez stwarzanie okazji do korzystania z różnych źródeł wiedzy – doświadczanie, obserwacja, książki, Internet; przeprowadzanie prostych doświadczeń, obserwowanie ich wyników i wyciąganie wniosków na tej podstawie.
  3. Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie liter ł, Ł, h, H.
  4. Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 0 i liczby 10 i układanie jej z cyfr; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier.
  5. Kształtowanie postaw prorodzinnych uświadamianie wspierającej roli rodziny; rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku; uświadamia­nie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami, rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny; uświadamianie, że każda osoba w rodzinie ma swoje prawa i obowiązki; bu­dzenie zainteresowania relacjami pomiędzy osobami w rodzinie.
  6. Rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych poprzez naukę nowych piosenek „Walc dla Mamy i Taty”, „Mamo, mamo chodź na łąkę”.
  7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój.
  8. Rozwijanie przedsiębiorczości dzieci podczas planowania i przygotowywania spotkań i uroczystości na terenie przedszkola.

Piosenka miesiąca:

 „MAMO, MAMO CHODŹ NA ŁĄKĘ

  1. Mamo, mamo chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.

Usiądziemy na tej łące pośród traw.

I trzymając się za ręce, zasłuchani w tej piosence.

Popłyniemy razem w marzeń świat.

Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x

2. Tato, tato chodź na łąkę, będzie dzisiaj piękny koncert.

O muzykę dla Nas zadba świerszcz i ptak.

A biedronki z motylami, zawirują ponad Nami,

Wysyłając piękną tęczę barw.

Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x

Słońce czy wiatr, zawsze śpiewam tak:

Bardzo Kocham Was, to jest Nasz czas.

Słońce czy wiatr, zawsze śpiewam tak:

Mamo Kocham Cię, mamo przytul mnie.

Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat, krople rosy i Ty i ja. 2x

Wiersz miesiąca:

„Mama” – Monika Czoik – Nowicka

Moja Mama, to taka prawdziwa królewna,

i chociaż na co dzień korony nie nosi,

to chętnie zrobi wszystko, gdy ktoś Ją poprosi.

Pyszny obiad ugotuje i tort upiecze.

Piękne bajki wymyśla o naszej planecie.

Późnym wieczorem, strój na bal przygotuje.

Skąd Mama bierze czas? To mnie fascynuje….

Jak to się wszystko dzieje, no powiedzcie sami,

to ma związek chyba z jakimiś czarami.

Mamo moja kochana, niech Ci słońce świeci.

W dniu Twojego święta, życzą Tobie DZIECI.