1.Poznanie sylwetek wybranych,sławnych Polakòw.
2.Wzbudzanie zainteresowania sztuką i kulturą poprzez wielorakie oddziaływanie dziełem muzycznym,plastycznym, słownym i badawczym.
3.Poznanie sposobów dbania o zdrowie, poprzez właściwe odżywianie się.
4. Wdrażanie do systematyczności w czynnościach higienicznych,kształtowanie postaw prozdrowotnych.
5. Poznanie zagrożeń dla środowiska wynikających z negatywnych postaw człowieka wobec przyrody.
7.Rozwijanie zainteresowań kosmosem.
8. Wzbogacanie wiedzy na temat Ziemi jako planety.
9.Gry i zabawy zręcznościowe_kształtowanie właściwych zachowań, postaw w trakcie zmagań sportowych i zabaw.
10. Zabawy integrujące grupę, relaksacyjne i terapeutyczne oddziaływania.
Wiersz „Woda”
Paweł mył ręce
I nie zakręcił wody w łazience.
Kapie,kapie woda.
Wody bardzo szkoda.
Nie można marnować wody.
Można nią podlewać kwiatki,
napoić można pieska
Wykąpie się Tereska.
Mama zrobi pranie_będzie czyste ubranie.
Nie można marnować wody.
Piosenka”Mydło wszystko umyje”
1.Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą,
każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą.
Kiedy dobry ma humor, to zamienia się w pianę,
a jak znajdzie gdzieś słomkę,puszcza bańki mydlane.
Ref.Mydło wszystko umyje,nawet uszy i szyję,
mydło,mydło pachnące kwiatki na łące./x2
2.Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca,
skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca.
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
i do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy
Ref.Mydło wszystko umyje…..