1. Uświadomienie dzieciom konieczności dokładnego mycia rąk mydłem z przestrzeganiem wszystkich etapów, jako środka gwarantującego utrzymanie higieny i zdrowia.
2. Budzenie zainteresowań bogactwem i pięknem wiosennej przyrody – poznanie zjawisk przyrodniczych, nazw pierwszych oraz powracających ptaków.
3. Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.
4. Prowadzenie obserwacji roślin w kąciku przyrody podczas kiełkowania, rozwijania się liści ( np. rzeżucha, forsycja)
5. Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
Wiersz m-ca: „WIOSNA” Magdalena Frączek.
Przyszła do nas wiosna,
Ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
Zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa !
Piosenka m-ca: ,,Maszeruje wiosna” K. Bożek-Gowin
- Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna …